سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان زن یا مرد که برای اولین بار ازدواج می کنند و دارای شرایط قانونی لازم می باشند ، مبلغی به عنوان کمک هزینه ازدواج پرداخت می کند. در صورتیکه طرفین عقد ازدواج (زن و مرد) واجد شرایط باشند کمک هزینه ازدواج به هر دو نفر داده خواهد شد.
|
|
|
شرایط لازم برای دریافت کمک هزینه ازدواج : |
|
|
- بیمه شده بایدظرف 5 سال قبل از تاریخ ازدواج حداقل 720 روز سابقه کار و پرداخت حق بیمه داشته باشد
|
|
|
- در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمه شده با کارفرما قطع نشده باشد
|
|
|
|
|
|
- عقد ازدواج دائم بوده و در دفتر اسناد رسمی ازدواج ثبت شده باشد
|
|
|
مدارک لازم برای دریافت کمک هزینه ازدواج: |
|
|
اصل و تصویر صفحات مورد نیاز عقد نامه |
|
|
اصل و تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه بیمه شده و همسروی |
|
|
تعهد کتبی بیمه شده مبنی بر اینکه برای اولین بار ازدواج کرده است |
|
|
دفترچه درمانی بیمه شده |
|
|
کمک هزینه ازدواج : |
|
|
- میزان کمک هزینه ازدواج ، برابر با یکماه متوسط حقوق یا مزد بیمه شده است . یعنی جمع دریافتی مشمول کسر حق بیمه در آخرین دوسال قبل ازازدواج تقسیم بر 24 . درصورتیکه عددحاصل کمتر از حداقل دستمزد کارگرعادی درتاریخ عقد باشد مبلغ مذکور تا حداقل دستمزد زمان عقد تعدیل می گردد.
|
|
|
نکته : اگر زن و شوهر هر دو دارای شرایط فوق باشند کمک هزینه یادشده به هردو نفر پرداخت میشود |